Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
http://issuu.com/yowza/docs/rotanova-x-changes_issuu?mode=window&viewMode=doublePage

Rotanova X Changes

  • » Special projects

10 jaar Rotanova stond in het teken van het uitwisselen en het toepasbaar maken van inzichten en ideeën ten aanzien van verandering in organisatie.
Hoog tijd om daar bij stil te staan.
Aan Yowza! werd gevraagd om voor deze mijlpaal een concept te bedenken. Samen met Magnum Opus werd het idee Rotanova X Changes bedacht wat o.a. zijn weerslag kreeg in een uniek boek.
Een boek waarin visionairs hun gedachten delen over de veranderingen in organisaties en de maatschappij voor de komende 10 jaar. En professionals vertellen over hun ervaringen met verandermanagement. Ook gunt Rotanova ons een kijkje in hun eigen machinekamer en tot slot komen de mannen van Rotanova zelf aan het woord.
En omdat we toch bezig waren, werd ook de huisstijl en website onder handen genomen.
En wat is een mijlpaal zonder een feestje? Dus werd dit bijzondere project afgesloten met een feestelijke bijeenkomst waar de belangrijkste relaties van Rotanova het boek in ontvangst mochten nemen. 

OPDRACHTGEVER
Rotanova

CONCEPT
Magnum Opus en Yowza!

ART DIRECTION
Reinier Poelhekke

COPY
Jeroen Berkhout

ILLUSTRATIES (PORTRETTEN)
Emmeke van der Put

DRUKWERK
BEK | Grafische Producties | Crossmedia Solutions

WEBSITE
Aimfor


Becoming great

  • » Special projects

Bloed, zweet en trainen ...
Oprichter Kenneth Smit zei het zelf al: “Wij verkopen geen trainingen, maar succes!” ‘Becoming Great’ gaat over het bereiken van doelen. Over lef, moed en doorzettingsvermogen om succesvol te worden en te blijven. In dit boek komen 14 Nederlanders aan het woord die, ieder op hun geheel eigen wijze, succesvol zijn. Hoe hen dat is gelukt en wat zij ermee doen, lees je in dit boek. Naast 120 pagina’s inspiratie, biedt “Becoming Great” met het CarrieÌ€redagboek ook nog eens een persoonlijk dagboek voor meer grip op je carrieÌ€re.

OPDRACHTGEVER
Brandson Branding Agency

CONCEPT
Maarten Neeskens

HOOFD-/EINDREDACTIE
Thomas Hendriks, Maarten Neeskens

ART DIRECTION
Reinier Poelhekke (Yowza!)

CO-ART DIRECTION
Patrick van Dam

VORMGEVING EN OPMAAK
Yowza!

COPY
Bert Brussen, Joep Smaling,
Frank van den Nieuwenhof

FOTOGRAFIE
MartePhotography,
Frank van den Nieuwenhof

ILLUSTRATIES
Yowza!

BEELDBEWERKING
Frank van Biemen, Unit55, Yowza!

PROJECTMANAGEMENT
Mariëtte van der Meulen, Yowza!



Afbeelding
Afbeelding

DAUW

DAUW is een documentaire over Kunst, het ontstaan van Kunst, het ambacht én de kunstenaar Marc Mulders. En DAUW is vooral ook de vervulling van de laatste wens van camaeraman Hans Essenberg door Carrien Dijkstra en Ben Jurna. Hans is gefascineerd door het werk van Marc Mulders. “Daar zou eens een film over gemaakt moeten worden”, zegt hij. Even daarvoor heeft hij te horen gekregen dat hij ongeneeslijk ziek is en nog maar korte tijd van leven heeft. Dat brengt hem tot de woorden: “Ben en Carrien, verkoop mijn huis als ik dood ben en maak die film!” Juni 2008 is de film DAUW klaar: de nalatenschap is voltooid, de erfenis is ingelost.
Yowza! werd gevraagd om mee te werken aan de publiciteit rondom dit project. T.b.v. de premiere op het Nederlands Filmfestival werden posters, flyers, uitnodigingen en een website gemaakt. Tenslotte werd het project vereeuwigd met een DVD van de documentaire. Marc Mulders vervaardigde speciaal voor deze uitgave het artwork.

OPDRACHTGEVER
Caraut Productions

ART
Reinier Poelhekke

WEBSITE
Logict

BEELDBEWERKING
Joost Guntenaar


Afbeelding

Apple iPod

  • » Special projects

De advertentie was er al. Het wachten was alleen op het juiste product ...


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PON

  • » Special projects

Soms is het nodig om je als reclame- bureau bij een opdrachtgever opnieuw te positioneren. DBRM Reclamemakers deed al goed werk voor Volkswagen Bedrijfswagens (PON Automobiel- handel) en die samenwerking smaakte naar meer. Toen de uitnodiging van De Telegraaf voorbij kwam om deel nemen aan een creatievencompetitie zagen ze bij DBRM de kans schoon om zich creatief in de kijker te spelen. De opdracht van de competitie was: bedenk een inhaker voor De Telegraaf op Zondag. Wij bedachten er gelijk 3 waarvan er 2 werden genomineerd en een mooie plek kregen in de speciale bijlage die in een oplage van 100.000 exemplaren werd verspreid onder adverteerders. Bureau trots. Klant opnieuw verliefd.

OPDRACHTGEVER
PON i.s.m. DBRM Reclamemakers

CONCEPT & CREATIE
Reinier Poelhekke, Dick Kalvenhaar

VISUALS
Raymond van der Plaat

een project omhoog