Landschappen NL
- » Huisstijl
Het provinciale samenwerkingsverband de 12 Landschappen en de provinciale stichtingen Landschapsbeheer hebben besloten om op te gaan in een nieuw verband: LandschappenNL.
Aan Tribes@Work werd onder andere gevraagd om er een nieuwe visuele identiteit bij te bedenken.
Bekijk ook de animatie die duidelijk maakt waar het nieuwe samenwerkingsverband voor staat.
OPDRACHTGEVER
de12Landschappen en Landschapsbeheer
STRATEGIE
Ronald Bolderman (Tribes at Work)
DESIGN
Reinier Poelhekke
Varne Buiten (Bouwfonds)
- » Campagne >
- » Huisstijl
Bouwfonds schrijft een pitch uit voor de locatiepromotie van het toekomstige woongebied Nieuw Varne in Heiloo. In samenwerking met Tribes at Work werd een positionering en een concept bedacht dat ook het winnende concept bleek te zijn.
De projectnaam werd door ons veranderd in "Varne Buiten". En de claim "Het mooiste plekje van Heiloo" werd er aan toegevoegd om te benadrukken dat dit toekomstig woongebied een aantal intrinsieke kwaliteiten bezit waarmee het de aandacht en voorkeur van de potentiële woningconsument kan veroveren op dat van concurrende woningprojecten.
E.e.a. resulteerde in een beeldconcept waarbij het projectlogo steeds een andere kwaliteit van het gebied visualiseert en a.h.w. versmelt met de op locatie geschoten beelden van de omgeving. Teneinde belofte, ambitie en kernkwaliteiten op een originele en stijlvolle wijze te vertalen in aantrekkelijke communicatie.
OPDRACHTGEVER
Bouwfonds
CONCEPTONTWIKKELING
Ronald Bolderman (Tribes at Work) i.s.m. Reinier Poelhekke
DESIGN, ART DIRECTION, BEELDBEWERKING
Reinier Poelhekke
FOTOGRAFIE
Patrick van Dam
Dijkstra&Jager advocaten in strafzaken
- » Nieuw >
- » Online >
- » Huisstijl
Hetty Dijkstra en Ruth Jager zijn advocaten in strafzaken. Ze hebben zich gevestigd in de voormalige Prodentfabriek in Amersfoort. Als je er binnenkomt, hangt de frisse lucht van menthol nog altijd een beetje in de lucht. Bij zo'n fris onderkomen hoort natuurlijk een frisse huisstijl en dito website.
OPDRACHTGEVER
Dijkstra&Jager
DESIGN, ART DIRECTION & PROJECTBEGELEIDING
Reinier Poelhekke
FOTOGRAFIE
Caraut
DEVELOPMENT
Jeroen Wiegers
S&P
- » Huisstijl
Huisstijl voor Sales&Production. De berg verwijst naar de naamgever en de vlag op de top laat zien dat geen uitdaging te groot is voor S&P.
La Sanja
- » Huisstijl
La Sanja is een prima recept voor succesvol ondernemen. In een dag wordt je bedrijf doorgelicht en volgt er een heldere analyse met de belangrijkste aanbevelingen van hoe het beter kan op het gebied van bedrijfsvoering, financiën en communicatie. La Sanja observeert, confronteert en activeert. Best handig voor de MKB-er die even de rode draad kwijt is...
OPDRACHTGEVER
La Sanja
ONTWERP
Yowza!
WEBSITE
Logict
Bear Management
- » Huisstijl
Bear Management is beretrots op haar nieuwe huisstijl. Zo hebben we dat graag.
the branding house
- » Huisstijl
- » Mailing >
- » Online >
the branding house wil een ontmoetingsplaats zijn voor kennis, inspiratie en samenwerking op het gebied van branding.
De ambitie is om regelmatig workshops en andere bijeenkomsten te houden over het merk in al haar facetten.
OPDRACHTGEVER
the branding house
DESIGN
Reinier Poelhekke
WEBSITE
Hans Steenkuyl
Giesbers Communicatie Groep
- » Huisstijl
Giesbers Communicatie Groep (GCC) is meer dan een ‘gewoon’ reclamebureau. GCC is de one-stop-shop voor marketeers en commerciëlen die op zoek zijn naar een communicatiecluster dat een effectieve inzet van middelen koppelt aan een realistische, buitengewoon aantrekkelijke prijs.
Voor GCC bedachten we een nieuwe positionering (The-One-Stop-Shop), pay off (Giesbers doet meer voor úw merk), logo en huisstijl.
OPDRACHTGEVER
Giesbers Communicatie Groep
CONCEPT
Bart Houwink en Reinier Poelhekke
WHAT
- » Huisstijl
WHAT bouwt, importeert en brand electrische scooters die precies voldoen aan de specifieke wensen van een bedrijf. WHAT bedenkt samen met de opdrachtgever een op maat gesneden WHAT-TO-WORK scooterplan voor medewerkers.
WHAT else do you want?
Yowza! mocht de identiteit te ontwikkelen. Dit resulteerde in een voorlopige huisstijl en website.
OPDRACHTGEVER
WHA-trading
ART
Reinier Poelhekke
Allkoestiek
- » Huisstijl
Allkoestiek is gespecialiseerd in het oplossen van problemen op het gebied van ruimte akoestiek en geluidisolatie. Wat zegt u? Inderdaad, daar past natuurlijk een oorverdovend goede huisstijl bij!
Screaming Media
- » Huisstijl
- » Online >
Screaming Media geeft uit, brengt rond en exploiteert. Niet anders dan de huis-aan-huisbladen van destijds, maar dan via internet, en binnen uitgeefniches die de persoonlijke interesses hebben van de betrokkenen bij Screaming Media. En altijd in opdracht en voor eigen rekening en risico. En ja, natuurlijk in tekst en video en web 5.0 van een verbluffende kwaliteit.
Yowza! creëerde het logo, huisstijl, beeldtaal en website.
OPDRACHTGEVER
Screaming Media
DESIGN
Reinier Poelhekke
WEBSITE
Planetbits
Dzjeng
- » Huisstijl
- » Online >
Djzeng.nl is een plek waar je wereld- en marktinzichten krijgt aangereikt en een platform waar je die kunt delen. Dzjeng is er voor inspiratie, voor het leggen van contacten. Voor het toetsen ideeën en het aanscherpen van je strategie. Kortom, Dzjeng energizes your enterprise.
Yowza gaf al die energie een gezicht.
OPDRACHTGEVER
Dzjeng
ART
Reinier Poelhekke
WEBSITE
Logict
Caraut
- » Huisstijl
- » Online >
Caraut is het mediabedrijf van Carrien Dijkstra. Naast cameravrouw regiseert en produceert ze ook. Voor Caraut wilde ze een frisse huisstijl.
OPDRACHTGEVER
Caraut
ART
Reinier Poelhekke
WEBSITE
Logict
Earny
- » Huisstijl
- » Online >
"Earny" bedachten we als de naam voor het razend handige en eenvoudig te leren online factureringsprogramma van Logict. En de pay off werd: "Als factureren niet je hobby is", want voor Earny heb je geen boekhoudkundige kennis nodig.
OPDRACHTGEVER
Logict
CONCEPT
Reinier Poelhekke & Wessel Breukelaar
ART
Reinier Poelhekke
COPY
Wessel Breukelaar
WEBSITE
Logict
Sequoia Bar
- » Huisstijl
- » Online >
Waar je tot voorheen in de Doetinchemse Grutstraat slechts de smeulende resten van Cafe Havana kon zien, is inmiddels Sequoia verrezen. Een bar en dancing waar je elkaar kunt ontmoeten met een spannend drankje in je hand. Waar het uiterst relaxed chillen is. En waar in het weekend de dj's je beslist tot actie weten te verleiden.
Sequoia is vernoemd naar de gelijknamige boomsoort, die vooral in de vochtige kuststrook van Californië tot ongekende hoogte groeit. Een boom met veel dorst dus. Komt dat even goed uit ...
Yowza! ontwierp logo, website en flyers.
OPDRACHTGEVER
Sequoia-Bar, Doetinchem
ART
Reinier Poelhekke
COPY
Wessel Breukelaar
WEBSITE
Logict
QFactors
- » Huisstijl
- » Online >
QFactors detacheert testprofessionals en applicatiebeheerders. Yowza! adviseerde in het naamgevingstraject en ontwikkelde de visuele identiteit. Zie o.a. logo, stationary, kennismakingsbrochure en website.
OPDRACHTGEVER
QFactors
ART
Reinier Poelhekke
WEBSITE
Logict
Johnny Park
- » Huisstijl
Voor de band Johnny Park ontwierp Yowza! het logo en het artwork van hun debuutalbum.
OPDRACHTGEVER
Johnny Park
ART
Reinier Poelhekke
ILLUSTRATIE
Kees Snelders, Reinier Poelhekke
Bagel&More!
- » Huisstijl
Bagel&More! is een kleine bagelshop in hartje Haarlem. Toen de zaak een nieuwe eigenaar kreeg wilde die ook een frisse nieuwe look. Yowza! ontwierp het logo en de huisstijl.
OPDRACHTGEVER
Bagel&More!
ART
Reinier Poelhekke
ILLUSTRATIE
Kees Snelders, Reinier Poelhekke
Vitruvio
- » Huisstijl
Met de komst van Robert Hoekstra wilde 'Gotik' zich meer gaan toeleggen op projectontwikkeling. Bij deze nieuwe koers paste ook een nieuwe naam. Yowza bedacht de naam 'Vitruvio'. Deze naam stamt af van de Romeinse architect 'Vitruvius' wiens theorie het was dat in een gebouw de menselijke maat diende te weerspiegelen. Yowza! ontwikkelde ook de corperate identity voor Vitruvio.
OPDRACHTGEVER
Vitruvio
CONCEPT
Leo Smits, Reinier Poelhekke
DESIGN
Reinier Poelhekke
WEBSITE
Logict
Everybody Company
- » Huisstijl
"Waarom moeten doodskisten zo duur zijn?" En: "Zou de afhandeling van lijken bij een ramp niet humaner kunnen?" Dit waren twee vragen die Gijs Zijlstra zichzelf stelde toen hij in 2004 Everybody Company oprichtte en het eerste prototype van de kist ontwikkelde dat in 2006 door The Independent werd bestempeld als één van 50 Great Ideas For The 21st Century. Yowza! ontwikkelde de naam, logo en huisstijl.
OPDRACHTGEVER
Everybody Company
CONCEPT & CREATIE
Reinier Poelhekke
WEBSITE
Logict