Afbeelding

Mailing voor Maintec

  • » Mailing

Om de relaties van Maintec nog beter bekend te maken met de voordelen van de dienstverleningsconcepten voor het vinden van vakbekwaam technisch personeel.
Om te laten zien hoe opdrachtgevers de Toolkit for Talent waarderen werden er filmpjes gemaakt die je middels de handige QR-code direct online kunt bekijken.

OPDRACHTGEVER
Maintec

DESIGN
Reinier Poelhekke


Afbeelding

Van Hout adviseurs en installateurs

Gebr. van Hout was al 38 jaar een begrip in de regio van Eindhoven. Echter, de wereld van installeren heeft niet stilgestaan. En bij de Gebr. van Hout werd de laatste jaren al verder gekeken dan het plaatsen van de installatie alleen. Het gaat tegenwoordig veel meer om het realiseren van substantiële energie- en kostenbesparingen. Maar hoe vertel je dit verhaal? Hiervoor werd Schot&Roos ingehuurd. Het online bureau van Iris van den Boogaard. Samen met Iris en Bart Houwink mochten we voor de Gebr. van Hout nadenken over een herpositionering. Dit heeft geresulteerd in een nieuwe naam: Van Hout adviseurs en installateurs. In een krachtige belofte, die goed weergeeft waarvoor ze staan: Van Hout. Voor rendement. In een nieuw logo en huisstijl. Een nieuwe (responsive) website en een nieuwjaarsmailing. Kortom, een prachtige en veelzijdige opdracht en een breed lachende klant.

OPDRACHTGEVER
Schot&Roos

STRATEGIE
Iris van den Boogaard, Bart Houwink, Reinier Poelhekke

CONCEPT, COPY, DESIGN
Bart Houwink, Reinier Poelhekke

 


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yowza's eindejaarsmailing

  • » Mailing

Bijgaand mijn eindejaarsmailing (drukwerk) naar een select groepje relaties waarmee ik in 2012/13 intensief heb samengewerkt op een prachtig vastgoedproject.
Geheel in lijn met de belevingswereld van de projectontwikkelaars is mijn eindejaarswens 'verpakt' in de vorm van de een originele bouwtekening (formaat A0).
Men denkt een bouwtekening te krijgen maar het is ... kijk zelf maar!

CREATIE & PRODUCTIE
Yowza!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Giesbers Wijchen

  • » Mailing

Uitnodiging en poster voor het openingsfeest van de vernieuwde Nijmeegse Sperwerstraat.

Het heeft wat voeten in de aarde gehad: de transformatie van het voormalige Hartmann-terrein in een gloednieuwe woonlocatie voor 'vogels van diverse pluimage', van jong tot oud.
Genoeg reden voor een feestje. Yowza! dacht mee over de communicatie rondom het event en realiseerde een feestelijke uitnodiging en aankondigingsposter.

OPDRACHTGEVER
Giesbers Wijchen

CONCEPT EN CREATIE
Wessel Breukelaar en Reinier Poelhekke

 


Afbeelding

GEEN PANIEK

  • » Mailing

Nieuwjaarsmailing van Yowza!
Omdat ik iedereen in deze bange dagen een hart onder de riem wil steken. Immers, wat gaat 2012 ons brengen? Krijgen de Maya's gelijk? Elfstedentocht? Worden we op het EK door Duitsland afgedroogd? Overleeft Europa de crisis? Allemaal vragen. Niemand die het antwoord weet.
Daarom zeg ik: "Geen paniek”. Gewoon doorgaan met je stinkende best doen en net weer een stapje harder lopen. En geef toe, toch wel een vertrouwd gevoel dat je ook in 2012 weer op Yowza! kan rekenen.


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

the branding house

the branding house wil een ontmoetingsplaats zijn voor kennis, inspiratie en samenwerking op het gebied van branding.
De ambitie is om regelmatig workshops en andere bijeenkomsten te houden over het merk in al haar facetten.

OPDRACHTGEVER
the branding house

DESIGN
Reinier Poelhekke

WEBSITE
Hans Steenkuyl


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vereniging Spierziekten Nederland

De Vereniging Spierziekten Nederland (VSN) is op zoek naar donateurs.
Bite the lemon
krijgt de opdracht om hiervoor een campagne te ontwikkelen. Leden van VSN ontvangen een mailing met als campagnethema 'GEEF KRACHT!'. De mailing bevat o.m. een raamposter en een aantal folders om uit te delen. Er een actiewebsite waar leden worden aangemoedigd om zoveel mogelijk nieuwe donateurs aan te brengen. Verder wordt de campagne ondrsteund door banners.

OPDRACHTGEVER
Vereniging Spierziekten Nederland

CONCEPT
Bite the lemon

ART DIRECTION
Reinier Poelhekke


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wijnen Bouw

  • » Mailing

Wijnen Bouwgroep bestaat 125 jaar en wil dit groots vieren. De genodigden dienden tijdig te worden geïnformeerd. Yowza! bedacht voor deze gelegenheid een stijlvolle drie-traps mailing bestaande uit: aankondiging, uitnodiging en een reminder.  Het thema van het feest is een reis door de tijd en deze mailing geeft alvast de aanzet tot een sentimental journey.

OPDRACHTGEVER
Brandson Branding Agency

ART
Reinier Poelhekke

COPY
Maarten Neeskens


Afbeelding
Afbeelding

GANT

  • » Mailing

GANT wilde haar database verrijken met email adressen. Hiertoe werd een actie uitgezet waarbij 25 'branded-bikes' werden verloot onder de deelnemers. De mechaniek van de actie was doeltreffend: bij het GANT Magazine (dat middels controlled circulation wordt verspreid) zat een actiekaart en een brief met een uniek nummer. Dit nummer diende op de actiesite te worden ingevuld en daarmee maakte je kans op één van de 25 speciale GANT bikes te winnen. Als tegenprestatie werd gevraagd om je adresgegevens te controleren en deze - waar noodzakelijk - aan te vullen. De actie leverde een hoge response op en een tevreden klant!

OPDRACHTGEVER
Adam & Gulliver

ART
Reinier Poelhekke

COPY
Bart Houwink

WEBSITE
Dot Labs


Afbeelding

Giesbers Rotterdam

  • » Mailing

Giesbers Rotterdam wil klanten en prospects laten zien dat zij als bouwer voortdurend bezig is haar dienstverlening te vervolmaken. Onder de noemer "Blauwdruk010 - Een update van Giesbers Rotterdam over belangrijke thema's in de bouw" ontwikkelde Yowza! deze eerste mailing met als thema "Lean bouwen. Geen wonderformule, maar wel een belangrijke succesfactor."

OPDRACHTGEVER
Giesbers Rotterdam

ART
Reinier Poelhekke

COPY
Wessel Breukelaar

 


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ubbink E-mailing

  • » Mailing

Ubbink wilde d.m.v. een mailing new business aanboren. Ons advies was om het actuele adressenbestand via E-mail uit te nodigen om deel te nemen aan "Ubbink MakeOver Zolder Show". De doelgroep kwam via de mail op een actiesite terecht waar ze 'fantastische prijzen' konden winnen. Showmaster Dino Doesburg heette de deelnemers welkom en speelde met hen het spel. Aan het einde van de show lieten deelnemers hun gegevens achter en werd hen gevraagd de mail door te sturen naar familie en bekenden. Iedereen werd vervolgens nagebeld en uitgenodigd om naar de showroom van Ubbink te komen alwaar de prijsuitreiking plaatsvond. Deelnemen betekende sowieso een gratis styling advies voor de zolderkamer. De actie werd offline ook ondersteund d.m.v. een IM advertentiecampagne in de h-a-h bladen. Vooral de E-mailing was een doorslaggevend succes.

OPDRACHTGEVER
Ubbink

CONCEPT & CREATIE
Leo Smits, Reinier Poelhekke

GAME & WEBSITE
Sonic Boom

CRM
CRMCompany

TELESALES
Vendere


Afbeelding
Afbeelding

Ubbink

  • » Mailing

Met de slogan "STOP. Koop geen dakkapel!" werd het adressenbestand gemaild dat via internet informatie over Ubbink dakkapellen had aangevraagd. Als follow up werden de adressen nagebeld. Doelstelling van de mailing was het activeren van het adressenbestand. Bestanddelen mailing: envelop, brief en poster.

OPDRACHTGEVER
Ubbink, Doesburg

CONCEPT
Leo Smits, Reinier Poelhekke

COPY
Leo Smits

ART DIRECTION
Reinier Poelhekke

FOTOGRAFIE
Theo van Pelt


Afbeelding

Eurocamp

  • » Mailing

Eurocamp laat vroegboekers profiteren van interessante kortingen. Opdracht: bedenk hiervoor een prikkelende actiemailing.

OPDRACHTGEVER
Eurocamp, Amerfsoort

CONCEPT
DBRM Reclamemakers

ART DIRECTION
Reinier Poelhekke

COPY
Angelique van der Horst


Afbeelding

Maetis arbo

  • » Mailing

Voor een nieuw product van Maetis arbo werd een naam en een pakkende mailing bedacht. De 'Maetis Workability Scan' werd als een persoonlijk medisch dossier gestuurd naar alle beslissers van HRM-afdelingen van grote en middelgrote bedrijven in het MKB. Het dossier bevatte een brief en een Röntgenkaart met op de achterzijde de uitleg van de werking van de Maetis Workability Scan.

OPDRACHTGEVER
Maetis arbo

BUREAU
DBRM Reclamemakers

CONCEPT & CREATIE
Reinier Poelhekke, Dick Kalvenhaar


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Raet (actie Beaufort)

  • » Mailing

Bij Raet was men niet gewend om veel rumoer te maken rondom de upgrade van een softwareprogramma. De behoefte (en noodzaak) om het merk Raet breder te positioneren, om meer gebruikersinformatie terug te krijgen én om aan cross-selling te doen, waren de belangrijkste motieven van Raet om het nu eens anders aan te pakken. Bij de nieuwe release van 'Beaufort' (al jarenlang één van de paradepaardjes van Raet) werden aan alle drie de doelstellingen (branding, marktinformatie en cross-seeling) inhoud gegeven. Zo bedachten we een mailing gericht aan de contactpersoon bij de klant waarin we letterlijk "Een aantal in het oog springende veranderingen in Beaufort!" communiceerden. In de begeleidende brief werd de contactpersoon benaderd voor het maken van een afspraak. Bij de afspraak overhandigde de accountmanager van Raet de upgrade in een stijlvolle softwarebox (voorheen zou er een software-engineer van Raet  samen met de systeembeheerder aan klantzijde de upgrade hebben geïnstalleerd). Deze doos was feitelijk het actiepakket waarin voor de gebruikers van 'Beaufort' een aantal leuke en handige muismatjes zaten en een kaart met hierop de belangrijkste voordelen van de upgrade. Voor de contactpersoon bevatte het pakket verder nog informatie over een aantal andere interessante producten van Raet.

OPDRACHTGEVER
Raet

BUREAU
DBRM Reclamemakers

CONCEPT & CREATIE
Leo Smits, Reinier Poelhekke

VORMGEVING & ILLUSTRATIE
Ben de Man

een project omhoog